Studenterhus Aarhus: Frivillig facilitator af Student Advisory Boards

Studenterhus Aarhus: Frivillig facilitator af Student Advisory Boards

Studenterhus Aarhus søger frivillig facilitator af Student Advisory Boards

Vil du gerne have praktisk erfaring med at planlægge og lede workshops, hvor seje studerende løser konkrete cases hos vores medlemsvirksomheder? Så har du mulighed for at blive en af de frivillige facilitatorer af vores Student Advisory Boards i Studenterhus Aarhus fra januar/februar 2021.

Hvad er Student Advisory Boards? 

Student Advisory Boards er et eksklusivt tilbud for studerende, der gerne vil ud og prøve deres faglighed af i praksis. Man melder sig ind i vores Idékomité, der er en gruppe af 40 studerende fra forskellige videregående uddannelser, og cirka to gange om måneden tager 6-10 af medlemmerne ud i en virksomhed og laver et Student Advisory Board, som virksomheden har efterspurgt. Her brainstormer de og kommer med inputs på en konkret case eller udfordring, som virksomheden står med. I løbet af de fire timer, boardet tager, har alle mulighed for at blive hørt, og virksomheden kan stille spørgsmål. Det er derfor også en oplagt mulighed for at netværke med såvel andre studerende som virksomheden, som (måske) kunne være din kommende arbejdsplads?

Din opgave som facilitator er – sammen med en anden studerende – at planlægge boardet sammen med virksomheden og styre agendaen i løbet af de fire timer, så vi sikrer, at de studerende kommer godt omkring virksomhedens case. Som facilitator er det dig, der skal stille spørgsmålene, have overblikket og styr på tiden mens de andre studerende brainstormer og kommer med input og idéer.

Hovedopgaverne består af: 

  • Planlægge boardet i samarbejde med virksomheden og erhvervskoordinatoren i Studenterhus Aarhus
  • Oprette casen i vores interne gruppe for Idékomitéen, så medlemmerne kan melde sig på boardet
  • Finde på brainstormøvelser og lave agendaen for dagen 
  • Facilitere workshoppen og lede alle deltagerne igennem boardet på dagen – sammen med en medfacilitator 

Som facilitator får du: 

  • Mulighed for at øve dine kompetencer i at designe og lede processer på en involverende, anerkendende og effektiv måde. 
  • … og en fed, sjov og tryg måde at lære det på.
  • Et stort netværk af både andre studerende og virksomheder.
  • En mulighed for at anvende din viden fra studiet – og andre steder – i virkeligheden.
  • Mulighed for at hygge sig med de andre frivillige – sammenholdet er rigtig godt, Studenterbaren er flittigt besøgt.
  • Gratis frokost ved virksomhedsbesøg.

Vi leder efter en person, der:

  • Er i gang med en videregående uddannelse.
  • Har gå-på-mod og lyst til at prøve kræfter som mødeleder.
  • Synes det er sjovt, at kommunikere med mange forskellige personer.
  • Er initiativrig og udadvendt og ikke bange for at gribe telefonen og ringe virksomhederne op, når du skal planlægge boardet. 
  • Kan strukturere en agenda og finde på kreative brainstormøvelser.
  • Er god til at holde overblik og styr på tiden. 
  • Kan skabe en god stemning.
  • Ikke har noget imod at tage teten, når du har fået den rette sparring.

Det praktiske

Opstart er i januar/februar 2022.

Hvis du gerne vil vide mere, så kontakt Liv Kappel, Erhvervskoordinator i Studenterhus Aarhus, på telefon: 40124556. 

Lyder det som noget for dig, så send en mail med et par linjer om dig selv, og hvilket studie, du går på: liv@studenterhusaarhus.dk

Om Studenterhus Aarhus

I Studenterhus Aarhus er vi mangfoldige, tværfaglige og brobyggende. Vi styrker fællesskabet mellem studerende, og vi under støtter studerendes handlekraft og virketrang, når vi sammen skaber mangeartede aktiviteter på nye, eksperimenterende og inspirerende måder. Vi er unge, innovative og upolerede, og vi møder alle i øjenhøjde – uanset hvem de er, og hvor de kommer fra. 

Kontoret består af et fast sekretariat på otte personer, og så er vi også et stort frivillighus med ca. 150 seje studerende, der alle er med til at lave koncerter, brobygningsevents, stå bag baren, sociale arrangementer, kommunikation og meget andet.

Læs mere om os HER og mere om Idékomitéen HER.