Lidl: Communication Intern

Lidl: Communication Intern

Vil du have indblik i, hvordan der arbejdes professionelt med kommunikation i en multinational virksomhed? Så bliv vores nye praktikant!

Du er god til at kommunikere, men du vil gerne blive endnu bedre. Du synes, det er sjovt at arbejde med kommunikation – både på det strategiske plan og i praksis – og du vil gerne have indblik i, hvordan der arbejdes professionelt med kommunikation i en multinational virksomhed med kolleger og butikker i 30 lande på verdensplan.

Hvis du sidder og nikker til ovenstående, så skulle du overveje at blive vores nye Communication Intern!

Vi søger nemlig en praktikant til vores kommunikationsafdeling på hovedkontoret. Som Communication Intern bliver du en del af kommunikationsteamet, der til daglig arbejder med intern og ekstern kommunikation samt CSR. Vores fornemmeste opgave er at kommunikere til forskellige målgrupper, som fx presse, kunder, samarbejdspartnere og ikke mindst vores gode kolleger. Du vil som Communication Intern hos os blive involveret i og få opgaver inden for både intern og ekstern kommunikation – og både på det strategiske plan og i praksis.

Du kommer til at referere til den ansvarlige for den interne kommunikation, og i dit daglige arbejde vil du komme til at arbejde sammen med mange kolleger på tværs af vores afdelinger, butikker og lagre. Du skal derfor kunne lide at have med mange forskellige mennesker at gøre, og du skal trives i et arbejdsmiljø, hvor tempoet er højt.

Du vil få mange gode kolleger i virksomheden, og der er tale om en selvstændig og udfordrende praktikstilling, hvor du får gode muligheder for at udvikle dig under ansvar.

Du kommer til at arbejde ud fra Lidls nye hovedkontor på Godsbanen i Aarhus. Når indkøringsperioden er overstået, vil det være muligt med en eller flere hjemmearbejdsdag om ugen efter aftale med den ansvarlige for intern kommunikation.

Om jobbet

  • Udarbejde forskellige kommunikationsmaterialer.
  • Finde og kommunikere historier til de interne kommunikationsplatforme, intranet og medarbejdermagasin.
  • Hjælpe med udarbejdelse af pressemeddelelser og andre materialer.
  • Besvare henvendelser fra eksterne interessenter.
  • Lave videoer til intern og ekstern brug.
  • Diverse administrative og kommunikative ad hoc-opgaver.

 

Om dig

  • Du er kandidatstuderende på en relevant videregående uddannelse, fx kommunikation, journalistik, marketing, branding.
  • Du er allerede dygtig inden for kommunikationsområdet, men vil gerne blive endnu dygtigere og have indblik i, hvordan kommunikation foregår i praksis i en stor, international virksomhed.
  • Du elsker at skrive og formidle til mange målgrupper.
  • Du kan formulere dig på et fejlfrit dansk og ved, hvor kommaerne skal sættes.
  • Du kan lide at kommunikere både skriftligt og mundtligt med mange mennesker i løbet af en arbejdsdag.
  • Du har det godt med at arbejde i et miljø, hvor tempoet er højt, og dagene ikke – nødvendigvis – ligner hinanden.
  • Det er en fordel, hvis du er grafisk begavet, da du kommer til blandt andet at arbejde i PhotoShop, SharePoint og/eller Adobe Premier Pro.
  • Du er god til engelsk i skrift og tale, og det er en fordel, hvis du også har kendskab til tysk – men det er ikke et must!

 

Vi tilbyder

  • Et godt og grundigt indblik i, hvordan kommunikationen foregår i en stor, moderne virksomhed.
  • Mulighed for, at du får afprøvet nogle af de ting, du kan på papiret, i praksis.
  • Masser af udfordringer i en spændende hverdag, som du selv får lov til at sætte dit aftryk på.
  • Et uformelt og socialt arbejdsmiljø med gode kolleger.
  • En mentor under hele praktikperioden.

 

Forventet start- og slutdato: 14.08. 2022 – 22.12.2022

Antal timer: 30-37 timer om ugen. 

Ansøg via knappen øverst i opslaget. Vi indkalder kandidater løbende og afslutter rekrutteringsprocessen, når den rette kandidat er fundet. 

Har du yderligere spørgsmål?

Ved spørgsmål kontakt Senior Consultant, Britt Nygaard-Nielsen; britt.nygaard-nielsen@lidl.dk eller tlf.: 2922 0915.