fbpx

Alexandra Instituttet: Kommunikationspraktikant

Alexandra Instituttet: Kommunikationspraktikant

Test teorien af i vores kommunikationsafdeling 

Har du lyst til at arbejde med kommunikation i spændingsfeltet mellem forskning, innovation, digitalisering og forretning? Så læs videre: Alexandra Instituttet søger nemlig en praktikant til vores kommunikationsafdeling i foråret eller efteråret 2021. 
Vi leder efter en engageret, fagligt stærk, kreativ studerende, der har lyst til at kaste sig ud i et hav af spændende og udfordrende markedsførings- og kommunikationsopgaver.
Arbejdsstedet er Alexandra Instituttet, som ligger midt i IT-byen Katrinebjerg i Aarhus på Aarhus Universitet.

Opstart: 

Nu eller hvad der passer dig og dit studie.

Arbejdsopgaver

Dine opgaver vil spænde vidt inden for kommunikationsfeltet: 

  • strategisk og operationel brug af sociale medier
  • produktion af content (artikler, pressemedd., corporate materiale, video)
  • henvendelse til pressen
  • design og UX
  • noget du er god til!

Vi lægger vægt på, at du:

  • er nysgerrig og tænker kreativt i valg af medier og kommunikationsformer
  • er vant til at bruge sociale medier
  • kan håndtere at have sideløbende opgaver med forskellige deadlines
  • arbejder selvstændigt og struktureret
  • er udadvendt og trives i et miljø med masser af fagligheder

Ansøgning, spørgsmål og kontakt

Send din ansøgning til marlene.thomsen@alexandra.dk. For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Marlene Nybro Thomsen på marlene.thomsen@alexandra.dk eller på tlf. 2728 4801.

Om Alexandra Instituttet #ForanDigitalt

Siden 1999 har vi været det led, der skubber den nyeste it-forskning helt ud, hvor den skaber værdi i virksomhedernes travle hverdag. Vi har hjulpet mere end 1.000 offentlige og private virksomheder med avancerede, effektive, sikre og innovative it-løsninger, der er med til at skabe bæredygtig vækst og velfærd i Danmark.

Vores specialister – dine mulige fremtidige kolleger – bruger halvdelen af deres tid på R&D-aktiviteter. 

Det er dansk erhvervslivs garanti for, at vi har den nødvendige forskningsfaglige dybde, som kræves for at rådgive om og udvikle fremtidssikre, digitale teknologier og services.